Thursday, May 13, 2010

jalan gelap itu aku tidak dapat lihat!

masa aku muda mudi dahulu
aku tidak perlukan sesiapa
bercinta hanya berseronok
itu semua telah pergi

hidup sendiri
memikirkan aku tentang kawan
bila aku mati, tiada sapa yang tahu
kecuali kau

semuanya sendiri
tidak mahu lagi
dan akan tetap pasti
kau akan pergi dari aku
suatu hari..

tapi aku minta kau rangkul aku
bila aku perlukan kau
bangun kan aku.
bila aku terjatuh
dari sudut-sudut najis anjing keparat
dan dari lahanat lahanat manusia yang tiada isi perut
meludah lalu menjilat kahak hijaunya pada aku
dengan penuh kebenciaan dan terseksa..

aku merayu jangan lupa itu!

walau satu hari kau akan tetap lupa nyaaa.
dan aku akan terus berpaut pada ranting -ranting rapuh lagi usang
tunggu masa untuk jatuh.
dan MATI!

to: razy sahabat aku

1 comment:

  1. bila kau jatuh aku bkn hulur kn tangan
    tidak aku tolong engkau bangon
    malah hanya melihat sambil tersenyum

    aku nk kau berdiri dengan sendri
    melangkah dengan gagah,
    lalu megongcang dunia dengan dua belah tangan
    biar anjing2 keparat itu mengigil ketakutan

    ReplyDelete