Monday, November 14, 2011

terima kasih =)

Semoga tidak ada niat - niat zalim di luar yang hampir kepadaku untuk menghukum
Aku bukan sesiapa untuk menentukan sesuatu
Bah kan tidak ada apa yang perlu aku banggakan dengan diri aku

Malah aku sangat bangga dengan cara kau yang berani jujur dengan apa yang kau kesali
Kalau aku pasti aku tidak sehebat dan sekuat kau untuk memberitahu.

Maaf la jika aku tidak sempurna
Maaf la jika kau rasa tidak selesa dengan keadaan sekarang
Aku akan cuba untuk sempurnakan segala, tidakla sempurna mana
tapi aku akan cuba untuk bahagiakan kau

Kalau Tuhan izinkan, maka ia tetap akan jadi.

Sunday, October 30, 2011

aku benci mengingatkan banda yang lampau !

rasa benci yang membuak-buak
tapi aku relakan juga

rasa seperti najis yang berkuman dan berkulat
tapi ia tetap tidak dihiraukan

rasa seperti lembu yang bodoh
yang di cucur hidung yang di suruh kesana kemari

dan sebenarnya, kau memang tidak ambil peduli

walau aku tatang minyak yang penuh
tapi kau biarkan ia sedikit demi sedikit menitik ke tanah
dan biarkan ia menjadi ringan
dan ia akan mungkin hilang

aku benci mengingatkan banda yang lampau
apa yang penah mencengkam ulu hati
merasa di toreh, di kikis dengan tajam dan kuat !

bagai sampah
yang sudah lama kau tinggalkan
dan tiba kau jilat untuk merasa manisnya.

aku benci !
aku benci bermain emosi !

Friday, October 14, 2011

Ya Allah. I'm Sorry !


Ya Allah.....!
it hurts when I have to let go the things I really love..
it hurts when I have to lose something that I really want..
it hurts, Allah…
it hurts..

but believe me, Ya Allah..
I will feel hurt most when I know disobey You..
it hurt most, Allah..
believe me..
believe me….

I realize that I can never live without Your mercy..
I realize that I can never smile without the concious that You are pleased with me..
I realize that I can never lead my life if You are unhappy with me..

I am sorry..
I am really really sorry..
For I have neglected You for long time..
For I have loved others more than I should love You..
For I have prioritized others more than I should..

Even then…
You still gives me food to eat.. when I am not supposed to eat what I shouldn't eat
You still gives me eyes to see.. when I am not supposed to see what I shouldn't see
You still gives me ears to hear.. when I am not supposed to hear what I shouldn't hear
You still gives me skin to touch.. when I am not supposed to touch what I shouldn't touch
You still give the air I'm breathing now.. when I have done tonnes of mistakes..

How can someone not fall for You??
You are very nice Ya Allah..
You are very kind Ya Allah..
You are great Ya Allah..

but I forget..
I'm so occupied with this world..
I'm so busy with my life..
I'm so so so busy about myself..

I can never forgive myself if this were to happen again..
how can I do that to You Allah…I'm such an arrogant slave..
I'm not thankful to You…
I feel embarrased Ya Allah..I'm embarrased…Ya Allah!

but please Ya Allah…
soon ONE DAY I will be meeting You YA ALLAH!
FORGIVE me on that day YA ALLAH
HAVE MERCY on that day YA ALLAH
SHOWER YOUR BLESSINGS on that day YA ALLAH
THAT is my only WISH...YA ALLAH!

Wednesday, October 12, 2011

Setiap orang memiliki mimpi, namun tidak setiap orang
bersedia bangun dari tidurnya agar mimpinya itu terwujud

Friday, September 30, 2011

Jangan mendahului sesuatu yang belum terjadi !

bagai..
mengeluarkan kandungan sebelum waktunya dilahirkan atau memetik buah-buahan sebelum masak.

Hari esok adalah sesuatu yang belum nyata dan dapat diraba.
Belum berwujud dan tidak memiliki rasa dan warna.

lalu..
mengapa mahu sibukan diri dengan hari-hari esok?
mencemaskan kesialan-kesialan yang mungkin akan terjadi?
memikirkan kejadian-kejadian yang mungkin akan menimpa?
meramalkan bencana-bencana yang bakal ada didalamnya?

bukankah kita tidak tahu apakah kita akan bertemu dengannya atau tidak
apakah hari esok wujudnya kesenangan atau sebaliknyaa.

p/s: sekadar pembakar semangat jiwa untuk mendongak hari-hari esoknya.

THINGS !

Sunday, August 14, 2011

Wednesday, August 10, 2011

mahu dan tidak mahu.



apa yang perlu dan tidak perlu
aku persoalkan pada diri aku sendiri
agar tidak terluka.. hina.. mati.. dan tak kembali

aku tidak memohon untuk hilang segalanya
jika aku rapuh untuk berdiri
ingatkan lah.. berikan lah
cahaya

aku hidup bukan redha untuk membazir
aku hidup bukan untuk menyalahkan
aku hidup bukan mengharapkan apa-apa
aku hidup bukan tidak merasa
kehidupan

melayang jatuhnya peringatan dari langit
cukup ianya sudah cukup
beri peluang untuk pelajari dunia

Tuesday, August 2, 2011

Kerana aku bukan seorang yang fun lagi.


Maaf lah.

Kalau aku asyik-asyik bercerita tentang kerohanian, ketuhanan dan kematian yang pasti. Aku sudah tidak fun lagi bagi sesetengah orang.

Menjadi kompleks dan berfikir tentang sebab, punca dan perkara-perkara yang bakal terjadi. Mengelak dan menjadi sangat skeptikal akan sesuatu perkara yang remeh-remeh. Tentang apa yang aku makan, apa yang aku pakai, apa yang aku hidu, apa yang aku bawa, apa yang aku naungkan.

Kerana aku bukan seorang yang fun lagi buat masa ini.

Kekok dalam cubaan untuk mengadaptasi.

Bersabarlah sayang-sayang semua. Layankan sahaja kebosanan ini.

Setiap anak rantau pasti akan pulang ke paksi.

Tetapi kali ini dengan kutub dan kompas yang berbeza.

Monday, July 18, 2011

P/S : ♥

You used to call me your angel
Said I was sent straight down from heaven
You'd hold me close in your arms

I loved the way you felt so strong
I never wanted you to leave
I wanted you to stay here holding me

I miss you
I miss your smile
And I still shead a tear
Every once in a while
And even though it's different now
You're still here somehow
My heart won't let you go
And I need you to know
I miss you
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/h/hannah_montana/i_miss_you.html ]
You used to call me your dreamer
And now I'm living out my dream
Oh how I wish you could see
Everything that's happening for me
I'm thinking back on the past
It's true that time is flying but too fast

I know you're in a better place
But I wish that I could see your face
I know you're where you need to be
Even though it's not here with me



p/s : i miss you cy !



Saturday, July 16, 2011

Nisfu Sya'ban.

Hari nisfu sya’aban adalah hari dimana buku catatan amalan kita selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan dibuku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu maghrib, (15 Sya’aban bermula pada 14 hb sya’aban sebaik sahaja masuk maghrib)

MOHON MAAF ZAHIR BATHIN, selamat menyambut bulan Ramadhan, semoga puasa kita diterima oleh اَللّهُ SWT... Amin

Friday, July 15, 2011

penawar hati walaupun senja.
tetap menjadi periang suasana.

Thursday, July 14, 2011

am I ready to meet Allah SWT?






Oh Allah, teach me to love others just like I love myself, teach me to judge myself just like I judge others. And if I have wronged anyone,give me the courage to apologize, and if anyone wronged me, give me the courage to forgive because you have taught me that forgiveness is the highest level of strength and revenge is the highest level of weakness. And I ask you not to forget me in your forgiveness♥* aminnn.

Wednesday, July 6, 2011

sudah jam dua pagi. mata bulat

termasuk empat kali aku cuba berpindah ke tempat yang lain untuk selesakan diri aku menuju ke alam lain.

tapi.
semua tidak berjaya.
pusing pusing kanan kiri depan belakang. semua aku cuba.
masih tidak berjaya.

aku masuk bilik air untuk merasa sedap-sedap badan.
masih lagi tidak boleh.

kenapa aku nih. sampai begini jadi nya?
bersiram dengan air bunga yang harum baru benarkan aku menuju alam itu?

celaru bukan?

aku lihat susuk tubuh ibu aku sedang nyenyak di alam itu.
ohhh.
mungkin aku harus dekatkan diri aku dengan ibu.
baru ada auranya.
ini yang aku mahukan sebenarnya.

Tuesday, July 5, 2011

watak itu nyata.

bila diri dalam suasana suram pasti akan teringat.
gelak tawa si mok didampingi dengan gurau senda si badut
apa lagi lah yang tidak mengena serta merta.

eh eh watak itu.
jalan jalan cepat tinggal belakang si mok.
lupa agaknya. si badut toleh serta menarik dan mengengam kuat tangan itu

'lekas, nanti kita terlambat'
'apa yang kau kejar? kita mahu kemana?'
'aku hanya tidak biasa berjalan pelahan'

eh eh watak itu.
dengar lagu rancak itu?
apa lagi sakan oi !si badut menghayun tangan sambil kaki diikuti
sakan juga si mok gelak melihatnya. terpendam rasa ceria
seakan si mok mahukannya lagi.
sila sila lah lakunya. si mok tidak mahu lupa watak itu.

eh eh watak itu.
'rilex-rilex. kau nih kenapa? jangan kelam kabut'
'ala aku ta tahu laa'
'sudah-sudah, kau buat je apa aku suruh'
'ta mahu ta mahu'
'itu la kau. aku cakap pon ta guna'

eh eh watak itu.
ribut-ribut serabut serabut
si badut mahu menemui jalan ke ilahi.
si badut lebih selesa.
serabut serabut. pergi jauh jauh.
beri sedikit ruang !

tapi.
bila aku fikir balik sebenarnya aku sayang.
aku cinta malah rindu rutin itu.
kerana itu rutin watak kau.
diri kau.
diri kau itu yang aku terima nyatanya.
mulut saja bising-bising
tapi aku tetap rasa kau.

:malam itu juga aku mohan moga fikiran aku tidak terhembus dari ingatan masa lalu supaya aku masih boleh melihat indah indah watak itu.

Monday, July 4, 2011

‎i'm trying so hard, and if it doesn't work. please ALLAH give me more strong.

Sunday, July 3, 2011

jersi no 7 minit ke 7.

itu lah apa yang aku dengar setengah jam lalu di kaca tv
perlawanan bola antara taiwan dan malaysia.
malaysia telah jaringkan gol oleh jersi no 7 minit ke 7.
tuah katanyaa.

tuah boleh ke kita kaitkan dengan kebetulan?
bagaimana pula dengan usaha kemudian kita dapat hasilnya?
kalau begitu segala apa yang kita dapat dan kecapi bukan la usaha
tapi tuah katanya.

HANG TUAH sangat bertuah la dapat memegang keris taming sari
lagi bertuah dapat puji-pujian dari sultan.
lagi bertuah pula ada perempuan cantik sayang dia.

wahh wahh wahh!

semuanya tuah.

apa-apa yang di kecapi kita harus tahu bersyukur.
supaya tidak termakan dengan puji-pujian sahaja.
lupa diri nanti, terseksa badan.


Saturday, July 2, 2011

BERSIHHHHNYAA.

BERSIHKAN segala kotoran dan dosa-dosa
supaya ia indah dan dirahmatiNya.
AMINN.

Wednesday, June 15, 2011

THE end.

sangat LAPANG dan lega!
alhamdulilah.
terima kasih tuhan memberi semangat yang baru.
=)

Wednesday, June 8, 2011

bukan niat aku untuk menipu kau.
dalam keadaan kita yang memang sudah tegang
aku cuma tidak mahu bermasam muka.
kalau aku jujur pon kau pasti tidak percaya.
kau pasti akan kecewa.
kau pasti akan ingat sampai mati
yang aku memang PENDUSTA!

semua kebetulan.

tolong la sayang..
aku hanya mahu kita seperti dahulu.
walau aku tahu ia tidak mungkin
tidak mungkin aku merasa belai kau lagi
gelak tawa kau lagi
senyum manis kau lagi.
gurau-gurau kau yang seringkali buat aku geram.
tapi aku suka melihat semua itu.

tidak ada satu masalah antara kita masa itu
masing-masing perlukan antara masing-masing
dunia kau dan aku semua sama.

tapi sekarang tidakk
semua sudah jauhhh
bagai tidak pernah kenal, tidak pernah merasa.
saling bertengkar entah kenapa?
masih tidak puas hati entah kenapa?

sangat sayangg masa bersama kalau tidak diingati
5 bulan 2 minggu 6 hari lagi kita akan setahun.

tolong laaa. aku mahu kau dalam aku.
jangan keadaan bergini.
tidak pernah aku mahu cari penganti kau sayangg.

aku tidak mahu lupa semua tentang kita.
aku tidak berhenti berharap
kau ngn aku bersama lagi
selagi aku bernafas
aku akan selalu menjaga rasa ini

tahu kah kau?
perasaan aku hancur tanpa kau


p/s: susah aku nak tulis rasa aku masa kita dalam keadaan bergini, sangat hampaa. =)
fikir la terbaik untuk diri kau. kalau berdiam kau rase lebih baik. aku akan terima
asal kan kau bahagia.


Saturday, May 21, 2011

bulat kecik bulat kecik bulat la BESARRRR
hal kecik hal kecik jadi la BESARRR.

ringankan semuanya untuk sesuatu yang baik.
itu lagi afdal dan tidak rugi apa-apa.

takot pada tuhan
bukan pada sesuatu yang tidak sepatutnya.

kalau cerita tidak di canang.
semua tidak tahu dalam dan luar

bila angin sampai ke kepala
semua jadi tidak tentu hala.

MANUSIA MANUSIA MANUSIA

sememangnya tidak ada yang sempurna pada awal zaman lagi.
semua ketentuannya.
menyempurnakan diri dan cuba untuk betulkan keadaan
TUNGGANG LANGGANG!
berfikir sebelum semua terjadi.
nasi sudah jadi bubur.
tidak akan sama walau luka sedikit kan.
itu prinsip manusia.
pasti ada.
itu pasti!

jangann rasa diri seperti bunga
di tanam, di baja, di siram.
pasti layuuu

p/s : i ni adalah blog aku. aku tulis aku rasa dan aku fikir. itu hak aku

Friday, May 6, 2011





mereka ini penyeri suasana rumah.
penyeri segala sunyi.
pengubat kemarahan papa
penenang segala keadaan
mereka.mereka.merekaaa.
sangat COMEL!
rinduuuuuuu.

I Love You sayanggg =)
May our relationship last forever, Aminn

Tuesday, April 26, 2011







sudah konvo!
yeahh! thax mama papa.
lebiuuu.


Saturday, April 23, 2011

telan dan senyum sahaja la.

telan telan dalam dalam.
telan sampai ke usus perut.
telan telan walaupun ia sukar
telan sampai dapat

kau siapa? telan sahaja laa
tidak perlu nak terasa. aku kata telan sahaja la!
TELAN !
=)


Tuesday, April 19, 2011

sudah mula dahh..
BUSY!
BUSY!
BUSY!
BUSY!

TQ.

Monday, April 11, 2011

tiga bulan sahaja lagi !


tiga bulan sahaja lagi
semua akan berubah.
semua akan diingati
semua akan dirindui

tapi.
tiga bulan sahaja lagi.
semua akan pergi
mungkin akan dilupai
semua punya hidup sendiri

tapi.
tidak akan sama dengan sekarang
akan terkapai, terpingar, dihumban
semua dilakukan dengan titik peluh sendiri
tanpa pentunjuk teman,
tanpa teguran teman.

mungkin.
aku tidak mahu ini berubah.
aku mahu kehidupan lagi satu
aku mahu mereka disisi aku
sehingga aku capai langit itu

mungkin.
ini jalan terbaik.
akan ada jalan lain untuk kehidupan itu
berubah tidak semestinya HITAM
akan ada petunjuk lain.

dulu.
kau juga tidak mahukan perubahan ini
dan sekarang kau sangat selesa dengan apa yang ada
kau tidak mahu hilang mereka.
ini satu penyeksaan.
satu penderitaan

moga.
semua akan dapat jalan itu
satu bentuk jalan yang lurus
jalan yang akan menunjuk arah tujuan yang benar
tujuan yang satu.

p/s:moga.moga semua tujuan lurus kawan-kawan.
selamat berjaya !

Saturday, April 9, 2011

want to be there. ONE DAY !


ANGKOR WAT. COMBODIA.






Angkor Wat is a temple complex at Angkor , Cambodia, built for the king Suryavarman in the early 12th century as his state temple and capital city.

As the best-preserved temple at the site, it is the only one to have remained a significant religious centre since its foundation – first Hindu, dedicated to the god Vishnu, then Buddhist. It is the world's largest religious building.

The temple is at the top of the high classical style of Khmer architecture. It has become a symbol of Cambodia, appearing on its national flag, and it is the country's prime attraction for visitors.

Angkor Wat combines two basic plans of Khmer temple architecture: the temple mountain and the later galleried temple, based on early South Indian Hindu architecture, with key features such as the Jagati. It is designed to represent Mount Meru, home of the devas in Hindu mythology: within a moat and an outer wall 3.6 kilometres (2.2 mi) long are three rectangular galleries, each raised above the next. At the centre of the temple stands a quincunx of towers. Unlike most Angkorian temples, Angkor Wat is oriented to the west; scholars are divided as to the significance of this. The temple is admired for the grandeur and harmony of the architecture, its extensive bas-reliefs and for the numerous devatas (guardian spirits) adorning its walls.

The modern name, Angkor Wat, means "City Temple"; Angkor is a vernacular form of the word នគរ nokor which comes from the Sanskrit word नगर nagara meaning capital or city. Wat is the Khmer word for temple. Prior to this time the temple was known as Preah Pisnulok, after the posthumous title of its founder, Suryavarman

i WISH !

Wednesday, April 6, 2011

CANANG CANANG menambah perisa.

mencanang cerita sesuatu yang menarik.
mereka sesuatu untuk menghidupkan sesuatu cerita.
memang sedap untuk di dengar dan juga sedap untuk dibualkan

kita tidak pasti apa yang kita mampu
jangan nak burukkan orang lain untuk menarik perhatian orang lain
itu lagi akan membodohkan diri sendiri.
orang lain tidak akan percaya dengan apa yang kau kata
orang akan berfikir sebaliknya terhadap kau.

sebelum jatuh di timpa tangga
sebelum karma di selimuti diri sendiri.
berfikir sebelum berkata. lebih baik dan akan baik semua

pandang diri dan lihat kelemahan sendiri !

Sunday, March 20, 2011

BAGAI SEPAH MADU DIBUANG


bagai tidak pernah bersama
bagai tidak pernah merasakan
bagai tidak pernah sudi
bagai tidak pernah rindu
bagai tidak pernah menagih
bagai tidak pernah melakukan

peribahasa bagi manusia yang punya rasa dan tiba berkecai
manusia sering ingin kan madu bukannya tahi
penipu jika manusia hanya terima seadaanya
sedikit-sedikit pasti diubah dengan pelahan-pelahan
jika tidak ada usaha ini pasti ditinggalkan.
PASTI !
jika tidak mahu ditinggalkan pasti ada jalan
jika tidak akan 'habis madu sepah di buang'
sabar la tuhan ada untuk kau.


p/s: bukan kesah aku untuk dikongsi, bersahaja terfikir dan ditulis

Tuesday, March 8, 2011

DON'T MAKE DECISIONS WHEN YOU'RE ANGRY.
DON'T MAKE PROMISES WHEN YOU'RE HAPPY.

lumrah dalam dunia ini.
tidak ada semuanya indah.
tidak ada semuanya akan kecundang.

bila bahagia semuanya manis-manis
kata-kata macam gula, semua cakap senyum gelak.
macam-macam berjanji dijanjikan.
semua nampak indah bagai dalam kayangan
hati pon bunga-bunga.

bila dalam keadaan marah semuanya serba tidak kena
benda kecik boleh jadinya besar.
hati panas macam dibakar
hati macam kena pijak-pijak,
di ketuk-keyuk dengan sendok.
saket sampai ta terhingga.

harus ke kemarahan membakar seseorang dalam situasi dingin?
kenapa tidak letak kan kesabaran dalam keadaan tegang tersebut?
mengapa tidak teringat ketika saat indah itu ketika sedang membara?

kesimpulannya, jangan membuat keputusan ketika sedang marah
jangan berjanji apa-apa ketika sedang gembira.

sesuatu keputusan itu harus menitik beratkan semua hal
dan seharusnya difikirkan baik-baik.

takot nanti sang derita merampas posisi sang gembira.
=)

Saturday, March 5, 2011

TARGET !

permulaan sem yang baik.segala pon baikk.
last sem buat dengan betol-betol. selepas nih ta perlu nk perah2 otak tuhhh.
keje cari duet. sara family. target ! kerja bagus-bagus. beli aset dan segalanya.
buat papa bangga. ingat yues ! sara mak bapak kau tuh.. ingat mereka dulu baru ingt benda lain.
mereka lagi bermakna dari segala. INSYALLAH. !

Friday, March 4, 2011

ohhh. IDAMAN KALBU!

I WISH I WILL BE WITH YOU FOREVER.
THANX FOR EVERYTHING SAYANG.

Sunday, January 2, 2011

bye bye 2010. hello 2011

sudah masuk 2011. dan semua kena baru baru
baru COOL an an an. hahahah

tahun ini bermaksud untuk aku
aku akan habis belajar !
WEEEEE. =)

(ta saba saba menanti ni)