Monday, September 21, 2009

manusia perlu diberi peluang! mungkin dia sudah menyesali.

pagi raya sudah drama.
ini bukan drama cerita tiga segi
dan kemudian salah seorang undur diri untuk kebahagian lagi sorang
HAHA

ini cerita keluarga aku.
pagi buta raya aku sudah dikejutkan dengan abang aku
salam dengan papa.
diruang tamu.
aku tidur dekat situ
abg aku minta untuk dimaafkan
dengan cara yang tulus.
abang aku ciom tangan papa.
dan papa menangis!
menangis dengan teruk!
aku tidak penah lihat papa menangis sebegitu dasyat!
sambil teresak2 dan tepuk2 belakang abg aku dan berkata
'apa nak jadi dengan kau ni joe? papa tak tw nk buat apa lagi'

sayuuu aku melihatnya.
dan aku tetap baring dan tidak bergerak melihat papa dan aku termenung seketika.
lamunan aku terhenti pabila beberapa minit kemudian
abg aku datang dan terus memeluk papa.
keajaiban!
aku segar dan bugar selepas itu.
menitik setitik dua air mata aku.
yang melihat kejadian itu hanya aku dengan kakak aku saja.
kakak aku pun menangis selepas itu!

ermmm
mungkin abg aku sudah menyedari sesuatu yang penting dalam hidup dia.
dia tidak jahat cuma nakal sedikit!
tetapi yang pasti nakalnye lebih daripada aku.

HAHA

selamat hari raya ya ya yeahh!
(2009)

No comments:

Post a Comment