Sunday, October 26, 2008

perjuangan aku pergi ke suatu pulau!

semalam aku bangun kira-kira kul tiga petang..kemudian aku menuju ke kawan aku yang tidak tidur dari semalam kerana melihat myspace sambil bergelak tawa,bersuka ria melihat bapok dalam myspace..ermm..mereka ajak aku keluar dalam kerana keadaan kami yang sungguh bosan..kami bersiap dan dalam jam tujuh lebeh kami menunugu bas..hari memang sudah gelap..tapi kami tetap nak keluar dengan menaiki bas awam yang kena menunggu nak dekat satu jam lebih..sedang nenunggu ade lak mamat rambut sarang tebuan datang konon nk mengorat arr.. tapi bila bercakap..pergh..mulut bau arak!!! busuk amat.."awak awak kawan saya mintak no phone la..awakkk cepat la.." awak nk pg gig eh?"klau awak pg sana sebut je nama saya mesti orang kenal nye.."alaaaa..awak ni ngoh ar""ingt lawa sangt ar 2"bla arrr wey!! aku tak harap pun ko dtg cni pas tu nk maki2 lak..tak lama kemudian bas datang..aku ngn kawan2 aku sangat lega..dalam bas kami kutuk pemuda tadi..kebetulan plak hari itu ade gig kat wisma..nak cakap besar lak mamat 2..dah ar rambut busuk..mulut pon busuk..sampai bandar ingat nk makan kt 'AIDA' nasi ayam tu..tapi kena halau lak sebab nak tutup maklum la sudah dekat jam 9..pusing-pusing kwn aku ckp cam nk pergi TC!alaaa..tc tempat orang selalu berasmara dan menonjolkan kelebihan masing2..kteorang punya la call sane cni tapi tak dapat gak kenderaan..kemudian ingt nk naek teksi je.."gi tc 15 ingit la dek"alaaaa..10 ingit cukup la.."tak dapat la..pujuk punya pujuk tak dapat gk..cibai tul..buat abes air liur aku je cina pek ni, ni pon nk berkira!(bisik hati aku)tak tahu cm ne lg kami duduk di hadapan mall dengan muke masing2 sedang memikirkan hendak kemudahan pergi ke tc!fikir punya fikir.."aku lapo la pergi mkn kt taj dulu.."kami nenuju ke kedai mamak..di situ kebanyakan pemuda2 yang baru lepas pergi gig.. (maklumla tren sekarang pergi gig baru COOL!) dengan seluar ketat yang kadang2 sampai nk terkeluar telornya pon ade gk..ade plak aku lihat perempuan yang gedik2 ckp pasal band itu ini..ahh..layan saje.."mahu minun apa?" "bagi air horlick satu"dalam otak aku berfikir tak mahu mkn ape2 tapi melihat kwn aku mkn nasi lemak rase cm makn gk..biase la manusia mne tahan dari godaan..lagi2 aku yang ape nth..lepas mkn aku saket prot lak sbb aku mkn ns ngn air yang telah dicampur ngn susu..aik!! mmg tak tahan beb..aku melabor gk kt mamak 2..ape aku kesah..asal kn aku lega..2gu punya 2gu..mmbe kteorng tak dapat dtg nk bawa kteorng pergi tcc.kecewa dow..dah la dah jan 1030 mlm..nk blek pon bas pon tak de..nk tak nk kne cari orang amek juga la..meray kteorang kat bandar dengan sehelai sepinggang..duet yang hanye ade 4 ingit..kami akan terus berjung untuk ke tc kerana kami kangan bangat! kami bla dari mamak,ingt nk duduk kt dpn mall tapi byk plak jantan2 keparat sedang usha2 betina..bla la pe lg..kteorang bla pergi ALIF mamak sebelah Taj 2..jumpe member kolej..jam sudah kul 12mlm kami masih tidak dapat kenderaan untuk ke tc..kami call seorang kwn rumah untuk hantar kami ke tc,mula2 dia memberi harapan sangat tinggi..kami sangat gembira dan tidak sabar untuk ke tc..kemudian harapannya juga hacur lebur..hari macam nak hujan..petir tak henti aku lihat..rase takot pon ada..malam buta ni wey..kami semua perempuan..tapi kami wat bodo sahaja..layan gelak kt mamak..bende tak kelakar pon jd lawak..masing2 dah sumbat nak mampos!kami tak tahu la nk wat cm ne lagi..nk blek sudah tak ade bas lagi..call member2 pon dorng same je tak le harap..kemudian kami tanpa tujuan bla dari mamak konon nak cari port lepak sambil gelak2..keluar dari mamak sahaja budak kolej yang kami jumpa dekat mamak 2 panggil,dia tanya nk pergi ke mne? kami cakap la nk pergi ke tc..jom ar..huh! dia kat dia kne anta kwn2 die bru bole gerak pergi tc..kami tak kesah asl kan dapat pergi..kami tunggu kat depan mall okey?? akhirnya..kami menunggu dia di depan mall..kena ngorat lak ngn mamat2 baru lepas pergi GIG!!
menaiki kereta kelisa kuning..ada tiga orang,seorang kepala botak dan lagi dua orang mempunyai rambut sepenuhnya..bork punya bork mereka oke ar..tak de la gatal2 mcm bdk yang kt bustop 2..mereka dari temerloh nak blek tetapi ade polis,maklumla tak de lesen..dah lama cm 2 mereka pun bla..tak lama kemudian member kami smpi amek lalu menuju ke tc..dalam jam 2 pagi kami baru dapat kenderaan..yahoo!!! sepejalanan kami senyap kerana kepenatan yang teramat sangat..sampai sahaja rasa bahagia sangat..macam bdk juga disana..kebanyakkan yang baru blek dari gig..bdk kolej semestinya ada..lepak sana cni sambil meluahkan perasaan masing2..(tak tahu mende la)..kemudian tempat yang strategik melepak di mc'D sahaja..borak punya borak..rasa cm nk mkn ais krim saja..aku ngn seorng rakan seperjuangan ku pergi membeli..kami beratur, nmpk plak 4 orang mat saleh sedang wt kecoh..kami layan saja..mungkin mabok kot..time die nk bayar duit rm1 dia jatuh..aku pun ckp ar 'ur money sir'(sambil tangan aku menunjuk duit tersebut)(rm1 saja beb,klau rm100 aku dah serbu dlu..)kemudian melarat lak mat saleh ni..die ajk pergi belakang la..nk minum2, mkn2, party2! ar..bla la ko..aku ckp 'no no no'!!! saje la..jam sudah kul 430 pagi..kemudian kami pulang dengan rasa penat dan lega..smpai rumah saja terbongkang..huh!!

1 comment:

  1. Di negeri sebegini rupa.Bila pergi gig,kau merupakah manusia paling gempak!wow!cool!yang takde awek terus ada awek,yang takde kawan terus ada kawan keesokan harinyaa,yang tak tahu pasal benda2 yang tak elok(besar maksud ni) tiba semua tahu,just in one night.thats normal.kita pun pernah alami tu semua.
    cuba kau balik ke negeri kau,orang ada ambil kisah ke semua ni?? gig bersepah sepah.

    ReplyDelete